• OMX Baltic−0,08%302,85
  • OMX Riga0,05%869,91
  • OMX Tallinn−0,29%1 989,15
  • OMX Vilnius0,16%1 197,64
  • S&P 500−0,07%5 659,91
  • DOW 30−0,29%41 249,38
  • Nasdaq 0,00%17 928,92
  • FTSE 1000,27%8 554,8
  • Nikkei 2251,56%37 503,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%92,8
  • OMX Baltic−0,08%302,85
  • OMX Riga0,05%869,91
  • OMX Tallinn−0,29%1 989,15
  • OMX Vilnius0,16%1 197,64
  • S&P 500−0,07%5 659,91
  • DOW 30−0,29%41 249,38
  • Nasdaq 0,00%17 928,92
  • FTSE 1000,27%8 554,8
  • Nikkei 2251,56%37 503,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%92,8
  • 11.02.15, 13:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Helsingi linnapea: investorid tulevad pärast Rail Balticut

Kõigepealt tuleb garanteerida Tallinna–Helsingi tunneli ühendamine Rail Balticu trassiga, alles siis saame rääkida erainvestorite huvist sellesse projekti raha panna, ütles Helsingi linnapea Jussi Pajunen Äripäevale antud intervjuus.
Helsingi linnapea Jussi Pajunen.
  • Helsingi linnapea Jussi Pajunen.
  • Foto: Andras Kralla
Pajunen kinnitas, et Helsingi linn on eraldanud maad tunnelisuudme rajamiseks, kuid erainvestorite ligimeelitamiseks tuleb neile tõestada selle tunneli tasuvust reaalsete sammudega, mille aluseks on Rail Balticu loomine.
Järgneb intervjuu Jussi Pajuneniga:
Mis seisus on Helsingis tunnelisuudme piirkond mere ääres?
Minu teada on juba ettevalmistusi tehtud, et me saame saaksime projektiga alustada, kui aeg kätte jõuab. Helsingi linnaplaneerimisamet on arvestanud sellega, et selle ala peale tuleb ühel päeval tunnel.
Kas mõned investorid Soomes on juba huvi tundnud tunneli projekti raha panemise vastu?
Ükski pole veel endast avalikult märku andnud, aga investeeringu tasuvust arvestades on oluline kõigepealt saavutada ühendus Rail Balticuga, muidu pole sellel projektil mõtet. Teiseks tuleb sellele projektile ELi rahastus taha saada, ma usun, et see on võimalik. Kui ELiga on partnerlus loodud, on ka erainvestoreid lihtsam leida, eraraha on vaja ju 50-60 protsendi ulatuses.
Seega on loogiline investeerimisjärjekord: EL, valitsused, erainvestorid. Kuna see pole järgmise viie aasta projekt, on selle viimase lüliga veel aega. Aastatel 2030-2035 oleks täitsa reaalne tunnel valmis saada.
Uuringu hinnangul tahavad paljud soomlased tunneli valmides Tallinna kolida, kas te ei karda Helsingi maksumaksjate kaotamist?
Ma usun, et pikas perspektiivis muutuvad Helsingi ja Tallinn üheks piirkonnaks, mõlemad riigid on ELi liikmed, meil on sama valuuta, räägime väga sarnast keelt. Me peaks vaatama meie kaksiklinna üha enam kui ühisettevõtmist. Kahe-kolme miljoni elaniku perspektiivis on see keskmise suurusega Euroopa linn.
Millised sektorid Soome majanduses saaksid tunnelist enim kasu?
Tähtsaim on ikka inimeste liikumine, mistõttu on 30 minuti saavutamine hädavajalik, see annab linnadele täiesti uue dünaamika. Teises järjekorras tuleb mõelda erasektorile, töötajate igapäevane logistika paraneb. Alles kolmas alustala on tööstustoodangu transport, see kogus suureneks kindlasti märgatavalt. 

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele